Provozujete hotel? Myslete na bezpečnost
Hotel nebo ubytovací zařízení, kde je pro klienty připraveno bezpečné prostředí, kde mají klid, mohou relaxovat a věnovat se svým záležitostem má větší šanci, že se jeho klienti stanou pravidelnými návštěvníky a hotel doporučí i svým známým. Proto by měli provozovatelé těchto zařízení myslet na kompletní bezpečnost ve všech možných sférách.
Poptávka po bezpečném ubytování se zvyšuje – hotely na to musí reagovat
S ohledem na celosvětové teroristické útoky i na běžnou kriminalitu se setkáváme se zvýšenou poptávkou po ubytovacích zařízeních, která disponují bezpečnostními prvky.
Mezi ty patří především:
- Postupy vedoucí k zajištění bezpečnosti hotelu, zaměstnanců a hostů
- Pravidelná školení zaměstnanců o bezpečnosti
- Umístění vhodného elektronického zabezpečení
- Instalace elektronických požárních systémů
- Školení zaměstnanců pro nenadálé krizové situace
- Zajištění bezpečnosti prostřednictvím fyzické ostrahy
Příprava dobrého zabezpečení vyžaduje analýzu celého objektu, prostředí, ve kterém se nachází i toho, jací hosté se v něm ubytovávají. Jiné požadavky zohledníme u luxusního hotelu v centru města, kde je velká fluktuace především mezinárodní klientely, jiné to bude s rekreačním hotelovým komplexem uprostřed přírody a úplně jiný přístup vyžaduje motel u dálnice. Specifické prostředí hotelu, kde se dennodenně pohybuj cizí lidé nemůže spoléhat na to, že personál rozezná ty, co nemají v hotelu co dělat od běžných hostů. Proto přichází na řadu technika a bezpečnostní agentury.
V zásadě se dá bezpečnost hotelů a ubytovacích zařízení provést v několika liniích:
Monitoring venkovních ploch
Řada hotelů má k dispozici kromě parkoviště i zahrady, venkovní bazény, terasy a další prostranství, kde se hosté pohybují. CCTV systémy by v hotelech měly být samozřejmostí. Pro hoteliéry je pohodlné nainstalovat systém kamer, které ohlídají prostor 24 hodin denně a jejich monitoring může obsloužit jedna osoba. Bezpečnostní kamery s funkcí rozpoznávání obličejů i SPZ, sledováním odložených a zapomenutých věcí, identifikací vandalismu, nočním přísvitem a dalšími užitečnými funkcemi jsme dnes schopni instalovat kamkoli, podle potřeb klienta. Kamery je pak vhodné umístit i do interiéru hotelu. Doporučujeme především sledovat prostor recepce, chodeb, jídelen a restaurací a míst, kde se dá potencionálně očekávat riziko škodné události.
Recepce hotelu
Recepce je místem, kudy denně projde řada návštěvníků a jejich první kontakt s obsluhou recepce už může být základem pro první kroky k ochraně hosta. Při check-inu získáte první informace o klientovi, a naopak ho můžete seznámit s hotelovým přístupovým systémem. Host by měl vědět, jak používat přístupové karty a kam všude má umožněn vstup i že je hotel vybaven kamerovým systémem.
Zaměstnanci recepce mohou mít k dispozici tzv. „panic“ tlačítko, kterým přivolají pomoc v případě krizové situace může být napojeno na bezpečnostní agenturu nebo na záchranné složky.
Velmi dobrá je i spolupráce s fyzickou ostrahou. Především velké hotely mohou být terčem kapsářů, kteří se nenápadně vmísí mezi hotelové hosty. Fyzická ostraha má za úkol tyto osoby rozpoznat. Pracovník ostrahy také může obstarávat kamerový systém a mít pod dohledem další bezpečnostní technologie. Je rovněž vyškolen k předcházení vyhrocení konfliktních situací a může aktivně předcházet možným nepříjemnostem. Fyzická ostraha prochází také zdravotnickým školením a je schopna poskytnout první pomoc.
Pokoje
Největší starostí pro provozovatele hotelů je zajistit bezpečnost samotných hotelových pokojů. Moderní přístupové systémy toto značně usnadňují. V moderních hotelech se už běžně setkáváme se systémem přístupových karet, které nahrazují zastaralé klíče. Zejména bezkontaktní karty s RFID technologií poskytují hoteliérům jistotu, že informace uložené na kartě jsou spravované kódováním, které nelze zkopírovat. Pomocí karet pak lze umožnit hostům vstup jen do vyhrazených prostor jako jsou bazény, fitness, sauny nebo posilovny. Eliminuje se tím možnost, že by se do pokojů a dalších prostor hotelu dostal někdo cizí. Místo karet se dají využít i bezkontaktní náramky nebo čipy, které se snadněji přenášejí. Standardem by měly být pokojové a hotelové sejfy.
Provozní část hotelů
Podobně nakódovanými kartami, jaké využívají hosté, pak lze vybavit i zaměstnance. Dříve se přistupovalo k zabezpečení provozních částí hotelu pouze mechanickými zámky, protože elektronické systémy nedokázaly pokrýt různé nároky ubytovacích a provozních částí. Dnes už jsou ale vyvinuty systémy reagující na rozdílné požadavky a lze tak využít jeden systém pro celou budovu.
Další doplňující opatření
Kompletní zajištění bezpečnosti hotelů lze doladit i dalšími prvky. Běžně tato zařízení vybavujeme elektronickými zabezpečovacími systémy (EZS), detektory pohybu, alarmy i elektronickými požárními systémy (EPS). Systémům EPS a technik při vyhlášeni požárního poplachu, ať již jde o lokalizaci a ověření místa poplachu, tak o informovanost a bezpečnou evakuaci návštěvníků, je přikládán velký důraz, protože přispívají mnohdy k záchraně životů. V posledních letech reagujeme i na požadavky v oblasti kybernetické bezpečnosti. Ze zkušenosti víme, že řada hotelů nabízí připojení přes wifi. Je dobré myslet na to, že připojení pro hosty by mělo být oddělené od připojení pro účely provozovatele. Také zabezpečení osobních údajů hostů by mělo být náležitě chráněno proti zneužití.
Nebojte se konzultace s bezpečnostní agenturou
Pokud uvažujete nad zlepšením stávající úrovně zabezpečení nebo chcete instalovat zcela nové bezpečnostní systémy, promyslete následující otázky, které společně zkonzultujeme:
- Jak v současnosti spravujete zabezpečení?
- V jaké lokalitě z hlediska kriminality se hotel nachází?
- Jaký typ hotelu provozujete?
- Jak byste popsali vašeho typického hosta?
- Jaká část hotelu je nejrizikovější z hlediska krádeží a dalších rizikových událostí?
- Máte spolehlivé zaměstnance nebo jste se někdy setkali s krádežemi z jejich strany?
Nebojte se sdělit, jaké jsou vaše pocity a očekávání. Jen tak jsme v TOP security schopni vytvořit efektivní zabezpečení hotelu nebo ubytovacího zařízení, aby bylo komfortní jak pro hosty, tak pro zaměstnance. Vždy se dá nalézt správná cesta ke spokojenosti.
Článek pro vás připravil:
Pavel Mikšátko
CEO
Napište nám
Máte zájem o naše služby? Potřebujete poradit v oblasti bezpečnosti? Zeptejte se nás. Navrhneme Vám vhodné řešení.
Odpovíme do 24 hodin.
Stáhněte si naši firemní prezentaci a nabídku služeb ve formátu PDF.
S námi pomáháte
Je pro nás důležité, aby z našeho úspěchu měli radost a užitek i ti, kteří to
v životě nemají snadné. Proto naše bezpečnostní agentura pomáhá
a podporuje například pediatrické oddělení Fakultní nemocnice v Motole.
Kariéra v bezpečnostní agentuře
Naši zaměstnanci patří k nejlépe vyškoleným v ČR. Nabízíme řadu firemních benefitů.
Zajímavé firemní akce, zázemí stabilní bezpečnostní agentury, která funguje již více než 20 let.
Našich zaměstnanců si vážíme.